Stawiamy na jazdę w stylu „eko”

 

Określeniem „eko” nazywamy wiele obszarów naszego życia. Nie inaczej jest z jazdą samochodem. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się ekologiczne modele samochodów. Być może jeszcze ważniejsze jest stworzenie mody na ekojazdę. Jest to o tyle istotniejsze, że w przeciwieństwie do ekologicznych samochodów, które na razie nie należą do najtańszych, jazda w stylu eko jest dostępna dla wszystkich kierowców, nawet tych, którzy posiadają już nieco wiekowe samochody.

 

 

Właściwie trudno stwierdzić dlaczego ekojazda nie bije jeszcze rekordów popularności wśród polskich kierowców. O ile nie wszyscy są wyczuleni na to, żeby podejmować indywidualne decyzje, które mają przełożenie na sprawy ogólniejsze, takie np. jak ochrona środowiska, to wystarczająco zachęcającym argumentem na korzyść ekojazdy powinna być eko… nomia.

 

 

Jazda w stylu eko po prostu się opłaca!

 

 

Wystarczy zmienić niektóre przyzwyczajenia, żeby przekonać się ile zaoszczędzimy - pomyślmy o największej bolączce statystycznego kierowcy - cenach paliwa.

 

 

Podstawowych założeń ekojazdy nie trzeba wymyślać, są znane i sprawdzone. Idea eco-drivingu liczy już sobie kilkanaście lat, a wszystko zaczęło się w dwóch krajach: w Finlandii i w Szwajcarii. Zmieniające się stale (zazwyczaj na niekorzyść kierowców) ceny paliwa, doprowadziły do tego, że coraz więcej kierowców na świecie stosuje proste i skuteczne zasady ergonomicznej jazdy.

 

 

Czytaj więcej...

Zadanie dla biznesu i samorządów. Inteligentne systemy transportowe

Wpływowi ITS na atrakcyjność polskich samorządów została dedykowana konferencja pt: „Inteligentne Systemy Transportowe – zielone światło dla biznesu”, zorganizowana przez Krajową Izbę Gospodarczą 29.05 br. Według ekspertów brak sprawdzającego się systemu zarządzania ruchem powoduje zwiększenie kosztów prowadzenia działalności i utrudnia rozwój oraz konkurencyjność firm.

Z punktu widzenia samorządów nie rozwiązywane przez lata problemy w transporcie generują dodatkowe koszty, a także – co istotne – powodują obniżenie atrakcyjności gminy dla inwestorów. Dotyczy to szczególnie tych branż, w których sprawny transport drogowy odgrywa kluczową rolę.

W ostatnich latach jednym z rządowych priorytetów stało się nadrobienie ogromnych zaległości w zakresie sieci dróg krajowych i autostrad. Nowe drogi, szczególnie obwodnice miast, tylko w części rozwiążą wspomniany wyżej problem. Usprawnienie transportu na obszarze samych miast i miejscowości to zadanie samorządów.

Czytaj więcej...

Wystartowało Centrum Wiedzy dla transportu

Innowacyjny projekt branży transportowej - Centrum Wiedzy - ma za zadanie zebrać najważniejsze informacje dotyczące transportu międzynarodowego, przepisów drogowych w Europie oraz przepraw promowych cargo. Centrum Wiedzy wystartowało w trzech językach: angielskim, niemieckim oraz polskim.

W Centrum Wiedzy można znaleźć między innymi artykuły branżowe, studia przypadków, przewodniki po krajach, przepisy drogowe i informacje o winietach obowiązujących w innych krajach europejskich, najczęściej zadawane pytania dotyczące przepraw promowych, opisy tras promowych oraz wiele więcej.

Stworzenie interaktywnej platformy informacyjnej jest częścią długoterminowej strategii pomysłodawcy projektu - firmy Freightlink. Strategia zakłada unowocześnienie i cyfryzację usług transportu promowego. "Do niedawna branża transportowa opierała się na klasycznym modelu biznesowym, gdzie wszystko załatwiano przez telefon. Postanowiliśmy zrobić dwa kroki naprzód: najpierw pozwoliliśmy małym i średnim przedsiębiorstwom samodzielnie rezerwować promy cargo online. Następnie stworzyliśmy Centrum Wiedzy, gdzie odpowiadamy na wszystkie pytania związane z branżą" - wyjaśnia Lee Rossall, Dyrektor Zarządzający Freightlink.

Czytaj więcej...

Urzędy niszczą polskich producentów

Od wielu miesięcy producenci i dystrybutorzy pojazdów sanitarnych są nieustannie atakowani przez służby celne i skarbowe, nakładające wsteczny podatek akcyzowy za lata 2006 - 2009.

Wsteczne naliczanie przez służby celne i skarbowe podatku akcyzowego za pojazdy sanitarne grozi likwidacją całego sektora.

Od wielu miesięcy producenci i dystrybutorzy pojazdów sanitarnych są nieustannie atakowani przez służby celne i skarbowe,

Czytaj więcej...

Strona 2 z 2